Garantie. Het is allemaal al duur genoeg...
In de tandheelkunde gelden, zoals in de hele geneeskundige wereld, normaal gesproken géén garanties. Wij hebben een zogenaamde "inspanningsverplichting". Iets wat zoveel inhoudt als dat "wij verplicht zijn ons stinkende best te doen".
Tóch krijgt u van ons op een aantal behandelingen, tenzij anders vermeld*, garantie. Op een witte vulling gemaakt van composiet (hiervan wordt het gros van de vullingen gemaakt) krijgt u 2 jaar garantie. Op kroon en brugwerk is dat 10 jaar. Dat betekent dat als een door ons geplaatste kroon na 6 jaar kapot gaat u 4 tiende van de kosten terug krijgt. Op kunstgebitten geven wij geen garantie.
* Sommige vullingen worden gemaakt terwijl de tand of kies al heel erg slecht is. Of ze moeten op een plek gemaakt worden waar de tandarts er eigenlijk niet meer bij kan. Dan kunnen wij geen garantie verlenen.
Klachten. U bent ontevreden?
Wij hebben de intentie om u zo goed mogelijk te helpen. Ondanks dat kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. Wij horen dat dan graag.
Wij stellen het zeer op prijs als u ons op de hoogte stelt van eventuele klachten over de behandeling of over de manier waarop u benaderd bent. Wij kunnen dan ons best doen om uw klacht tot tevredenheid op te lossen. Bovendien kunnen wij ervan leren.
De tandartsen, die in onze praktijk werken, hebben een klachtenregeling bij de Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (KNMT). Mocht u er onverhoopt niet uitkomen met uw tandarts dan vindt u een handig stappenplan op deze site van de KNMT.